TUDÁSTÁR

Telepítés, licencelés
Több gépen is szeretném használni a programot. Lehetséges?

Teljes mértékben lehetséges. Erre a legkézenfekbőbb megoldás a hardverkulcsos verzió. Ilyen esetben a szoftver és az összes felhasználói adat magán a hardverkulcson van, így azok mindig elérhetőek, nem állhat elő olyan anomália, hogy az egyik gépen meglévő adat nincs meg egy másikon.

Bővebb információ itt érhető el.

Mi a különbség a hardverkulcsos és a szoftveresen licencelt verzió között?

A szoftveresen licencelt verzió egyetlen számítógéphez kötődik, más gépen nem indul el. Ezzel szemben a hardverkulcsos verzió magához a kulcshoz van kötve, így tetszőleges számú gépen használható.

Szeretném egyszer s mindenkorra megvásárolni a szoftver használati jogát. Lehetséges?

Sajnos nem. A szoftver használati jogát időtartam alapú licenceléssel értékesítjük, s az így befolyt összeget visszaforgatjuk magába a fejlesztésbe. Enélkül nem tudnánk folyamatosan naprakészek maradni 🙂

Szeretnénk egyszerre több licencet vásárolni. Ilyenkor mik a lehetőségek?

Három vagy több licenc vásárlása esetén a vásárolt használati idő és modulok függvényében lehet szó kedvezményről, mely minden esetben egyedi elbírálás alapján kerül megállapításra. Ez esetben keressen minket bizalommal elérhetőségeinken!

Mennyi ideig használhatom a próbaverziót és mik a korlátozások benne?

A próbaverzió a telepítéstől számított 30 napig használható, és egy gépre csak egyszer telepíthető. A program minden tudása kipróbálható benne, azonban csak vízjeles dokumentációt készít, és az OÉNY e-tanúsítás alkalmazásába feltölhető xml nem készül. További korlátozás, hogy csak 10 felhasználói anyag készíthető benne. A próbaverzióban készült fájlok teljes egészében beolvashatóak az élesített verzióba.

Az előfizetés tartalmazza a frissítéseket, és az esetleges jogszabály változások követését?

Igen, sőt, a frissítéseket már a próbaverzió használata során is megkapja. A szoftver minden indításkor automatikus frissítéskeresést végez, és találat esetén kijelzi a módosítások listáját. Kérjük, hogy éljen a lehetőséggel, és mindig a legfrissebb verziót használja!

Szoftverfrissítés esetén a korábban mentett fájlok beolvashatóak maradnak?

Természetesen fontosnak tartjuk, hogy a frissített és új verziók a korábban készített fájlokat is be tudják olvasni. Amennyiben egy-egy frissítésnél új adatmezők kerülnek be, vagy egyes mezők megváltoznak, korábban mentett fájlok megnyitásakor egy kezelőfelület jelenik meg, melyen nyomon követhetőek a változások, az új/megváltozott mezők alapértelmezett értékei, illetve azok menüben való elhelyezkedése, ahol igény szerint a felhasználó megváltoztathatja azokat. Ezáltal Ön nem csupán beolvasni tudja a korábbi fájt, hanem pontosan nyomon követheti, és kezelheti a változásokat is.

Mik a rendszerkövetelmények?

A szoftver Windows Vista, 7, 8, 8.1 és 10 operációs rendszereken futtatható. A megfelelő működéshez a .NET keretrendszer 4.6-os verziójának megléte szükséges az adott gépen, melyet innen tölthet le.

💡Hardverkulcsos verzió esetén a számítógép és a program kommunikációjához egy runtime környezet megléte szükséges, melyet a kulcson lévő AEnergetic/Sentinel mappából kell feltelepíteni minden olyan gép esetén, ahol használni kívánjuk a szoftvert. Enélkül a program nem indul el, azonban a telepítést csak egyszer kell megtenni az említett mappában lévő HASPUserSetup.exe futtatásával.💡

A Felhasználói kézikönyv programon belüli megjelenítéséhez Adobe Acrobat Reader 11. szükséges (ingyenesen letölthető itt). Hiánya nem befolyásolja a szoftver használatát, és a Felhasználói kézikönyv is elérhető a program telepítési mappájában!

Szükséges internet kapcsolat a program használatához?

Nem feltétlenül 🙂 Azonban bizonyos számításokat pontosabban tudunk elvégezni akkor, ha az adatokat online erőforrásokból tudjuk lekérdezni (pl  napelemekkel kapcsolatos számítások, benapozás vizsgálat). Netkapcsolat hiányában a szoftverbe előre beírt adatokkal dolgozunk, így a számítás nem lesz annyira pontos, mintha az online adatok is rendelkezésünkre állnának.

A vírusírtó nem engedi futtatni a programot, miért van ez?

Egyes vírusírtók a program futtatható állományát gyanúsnak bélyegzik meg, és nem engedik futtatni. Szerencsére ez csak hamis pozitív jelzés, a szoftver semmiféle kártékony tevékenyéséget nem végez. A jelenség oka az, hogy pontosan a saját magunk védelme miatt egy bizonyos szoftvervédelmi eljárást használunk, mely a program egyes részeit titkosítja,  nem enged hozzáférést. Az elavultabb heurisztikájú vírusírtók, ha ugyanezen elutasító választ kapják a szkennelés során, gyanús szoftvernek minősítik a vizsgált alkalmazást. Ilyenkor a megoldás az, hogy a vírusírtó kezelőfelületén hozzá kell adni egy kivételt a program vagy annak mappája számára.

Új gépet vettem. A licencből hátralévő idő elveszett, vagy van mód átköltöztetni arra?

Természetesen a licencből hátralévő idő nem vész el 🙂 Ha a hardverkulcsos verziót használja, semmi egyéb teendője nincs, mint bedugni a kulcsot az új gépbe, és az első használat előtt lefuttatni a “Mik a rendszerkövetelmények?” kérdésnél nevezett runtime környezet telepítőjét.

Szoftveresen licencelt verzió esetén az alábbi néhány lépés segítségével át tudjuk költöztetni a licencet:

  1. Telepítse fel az új gépre a szoftver próbaverzióját innen!
  2. Indítsa el a szoftvert, majd menjen a Súgó->Telepítés adatai menüpontra!
  3. Az ekkor megjelenő ablakból másolja ki az itt jelölt mező tartalmát:
  4. Az így megkapott hardver azonosítót küldje el nekünk emailben egy rövid leírás kíséretében!
  5. A válaszban kapott licence fájlt másolja be a program mappájába!
Zöld hardverkulcsom van. A licenc hosszabbításához nem tudom kinyerni a kért c2v fájlt. Mi lehet baj?

Valószínüleg a kulcson lévő RemoteUpdate.exe alkalmazás túl régi, nem kompatibiis a kulcs Sentinel verziójával.

Keresse meg a kulcs AEnergetic/Seninel mappájában lévő SentinelChecker alkalmazást, és indítsa el! Ezzel a Sentinel mappában lévő HaspUserSetup.exe és a RemoteUpdate.exe legfrissebb verziója a kulcsra letölthető.

Miután sikeresen frissítette a fenti két alkalmazást

  1. futtassa le a HaspUserSetup.exe-t
  2. indítsa el a RemoteUpdate.exe alkalmazást, mely most már működni fog.

Az említett SeninelChecker.exe elérhető az Auricon Energetic Hardverkulcs/Sentinel környezet karbantartása nevű menüjéből is.

 

Az oldal sütiket használ. Amennyiben tovább szeretne böngészni, kérjük engedélyezze. További infó

Az oldal sütiket használ, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek is. Amennyiben folytatja az oldal használatát anélkül, hogy ezt a beállítást megváltoztatná a böngészőjében, vagy a "Rendben, elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal kijelenti, hogy fentiekkel tisztában van, megértette és elfogadja a sütik használatát.

Bezár